TELEFONTIDEN

Vi oplever at telefon systemet fungerer og vi taler med patienter hele telefontiden. Vi har fået kontrolbord, der giver os mulighed for at se hvor mange der er i kø, hvor længe du har ventet og hvor mange vi har talt med mm.

Husk at telefontiden er til korte samtaler og til aftale om akut konsultation. Fornyelse af fast medicin og almindelig tidsbestilling foregår mellem 9 og 12.  
 
Lægernes telefontid er 8-9. Antal i telefonkøen lukkes gradvist ned mod kl 9, så vi er klar til at se patienter efter telefontiden. Efter kl 9 kan du kun komme igennem til lægen med akutte problemstillinger, der ikke kan vente til dagen efter.
Telefontiden er ikke beregnet til lange samtaler.
 
 
Når du ringer op skal du først indtaste dit CPR nummer efterfulgt af #. 

Derefter bliver de tilgængelige læger læst op. Du kan altså kun komme til at tale med en bestemt læge, hvis vedkommende er en mulighed blandt dem, der læses op, og hvis der er plads i køen. Er den ønskede læge ikke mulig, kan du vælge at tale med en anden eller ringe igen en anden dag.
 
Derefter står du i kø, og vil få oplyst hvilket nummer, du er i køen. Mens du venter får du mulighed for at ændre dit valg ved at taste *, gør du det mister du din plads i køen. Så tast kun * hvis du vil vælge en anden læge.
 
Mens du står i kø, er der ”ventemusik”. Er der ingen lyd / optaget tone / ”dut dut”, er forbindelsen afbrud og du må ringe op på ny.
 
 
Sekretæren er ved telefonen 9-12 til tidsbestilling og fornyelse af fast medicin, som altså ikke foregår i lægens telefontid. Vi henstiller til at du respekterer dette, for at, så mange som muligt, kan komme igennem til lægen.
 
Sekretærene må nogle gange kortvarig hjælpe med andre opgaver eller varetage tidskrævende telefonopgaver, udvis venligst forståelse for ventetiden.