Siden blev ikke fundet

Den side, som du forsøgte at se, blev desværre ikke fundet.
Fejlen kan skyldes, at siden er blevet slettet, eller at adressen (linket til siden) er forkert.

Gå til forsiden

ET LÆGEHUS ER EN TRAVL ARBEJDSPLADS!

Vi vil rigtig gerne have god tid til alle! 

På en almindelig arbejdsdag ser lægen mellem 25 og 30 patienter. Det giver mellem 6 og 7.5 time hver dag. Og så er der ikke regnet tid til at skrive journaler, afholde telefontid, besvare forespørgsler fra apoteker, hjemmepleje, socialforvaltning, holde frokostpause, møder, læse post, tidsskrifter osv osv..

Så, for at få det hele til at glide lidt lettere, kan vi godt bruge din hjælp.

 

VÆR FORBEREDT

Husk at tiden er knap og det er vigtigt du får spurgt om de ting du synes er vigtigt. Forbered dig godt hjemmefra og skriv evt. en lille seddel, så du får det hele med.

Har du mange spørgsmål, så husk, at nævne det vigtigste først. Der skal være tid både til dit spørgsmål, eventuel undersøgelse og lægens svar.

MEN har du for mange spørgsmål, kan I måske ikke nå det hele. Det vil da som oftest være bedre af aftale en ny tid.

 

VIS FORSTÅELSE

I et lægehus sker der næsten altid ting, som vi ikke kan planlægge.

Som bekendt kommer ulykke og sygdom aldrig belejligt.  Personer, der er meget syge og som kræver meget af lægens tid, kommer ofte dumpende når man mindst venter det. Måske endda uden, at have bestilt tid.  

Tænk på det, når ventetiden i venteværelset føles lang. Og tænk på, at det måske en dag er dig, der får brug for ekstra hjælp.

 

VÆR KLAR NÅR LÆGEN KALDER

Hvis du har mulighed for det, så tag f.eks praktisk tøj på, som er nemt at få af og på.

Tag f.eks. flyverdragten af barnet ude i venteværelset. 

Af og påklædning kan let tage halvdelen af tiden i konsultationen og det er jo ærgerligt, især hvis der er meget at spørge om.

Vi oplever at telefonsystemet fungerer og vi taler med patienter hele telefontiden. Vi har fået kontrolbord, der giver os mulighed for at se hvor mange der er i kø, hvor længe du har ventet og hvor mange vi har talt med mm.

Ring tidligst muligt på dagen vedrørende akutte problemstillinge. Husk at telefontiden er til korte samtaler og til aftale om akut konsultation. Fornyelse af fast medicin og almindelig tidsbestilling foregår mellem kl 9 og 12.  Vi henstiller til at du respekterer dette, for at, så mange som muligt, kan komme igennem mellem kl 8 og 9.
 
Når du ringer op skal du først indtaste dit CPR nummer efterfulgt af #. 

Derefter står du i kø, og vil få oplyst hvilket nummer, du er i køen. 
 
Mens du står i kø, er der ”ventemusik”. Er der ingen lyd / optaget tone / ”dut dut”, er forbindelsen afbrudt og du må ringe op på ny.
 
Sekretærene må nogle gange kortvarig hjælpe med andre opgaver eller varetage tidskrævende telefonopgaver, udvis venligst forståelse for ventetiden.